Jump to content
Nevermore

NVIDIA ne prezintă Path Tracing, tehnologia care va face Ray Tracing-ul să pară depășit


Denis

Recommended Posts

  • Admin

1. Nume articol: NVIDIA ne prezintă Path Tracing, tehnologia care va face Ray Tracing-ul să pară depășit
2. Link articol: https://zonait.ro/nvidia-path-tracing-prezentare/
3. Descriere articol: 

NVIDIA logo DLSS Image Upscaling Path Tracing Ray Tracing

NVIDIA ne-a făcut cunoștință cu una dintre „cele mai mari descoperiri din ultimii ani în zona de grafică real-time” și ne-a oferit șansa să aruncăm o privire la iluminarea viitorului cu ajutorul Path Tracing. Această tehnologie va face Ray Tracing-ul actual să pară o jucărie în comparație, iar asta nu poate decât să îmi stârnească curiozitatea. Cât despre imaginile care folosesc această tehnolgie? Ei bine, cam așa cică ar trebui să arate viitorul.

Într-o serie de postări publicate de Aaron Lefohn (Vice-President of Graphics Research, NVIDIA) pe Twitter, putem vedea câteva cadre generate cu ajutorul Path Tracing. Iar din zece instanțe diferite, putem extrage un numitor comun: lumina extrem de naturală. Indiferent de cadrul ales, modul în care pică lumina pe obiecte pentru a crea umbre și reflexii este impresionant și se diferențiază imediat de Ray Tracing.

 

 

Path Tracing, pe scurt…

Path Tracing este următorul pas logic după Ray Tracing, tehnologie pe care abia începem s-o folosim la scară largă, odată cu implementarea ei în consolele lansate de Microsoft și Sony. Noua tehnologie este descrisă drept „cea mai acurată metodă de randare” și imaginile pe care le-am văzut servesc drept confirmare pentru asta. Își va face simțită prezența în jocuri, ducând mai departe moștenirea pe care Ray Tracing-ul o va lăsa în urmă; adică aceea de a rupe bariera dintre realitate și joc pentru un grad de imersivitate mult mai mare.

NVIDIA Path Tracing

*Dacă vreți să aprofundați subiectul, NVIDIA ne-a oferit și un material educativ în care aflăm istoricul acestei metode de calcul și modul în care aceasta funcționează: mai multe detalii aici

 

În punctul ăsta nu avem mai multe informații, întrucât este vorba despre o tehnologie la început de drum. Ceea ce este sigur, e faptul că noua găselniță a producătorului de plăci video o să servească drept înlocuitor pentru Ray Tracing. Un alt lucru destul de sigur este că nu vom pune mâna pe aplicații care să implementeze tehnologia în viitorul prea apropiat. Mă aștept ca Path Tracing să devină „a thing” abia peste vreo doi-trei ani, urmând adopția înceată pe care am văzut-o și în cazul Ray Tracing.

Până atunci ne vom bucura de tot ce are NVIDIA mai bun de oferit, alături de competitori precum Radeon și Intel, pentru că trăim o perioadă foarte interesantă din punct de vedere tehnologic iar competiția asta și fuga după noi tehnologii va avea un impact pozitiv pentru noi, consumatorii. Și până când vom apuca să ne facem griji despre următorul whatever Tracing, trebuie întâi să ne bucurăm de tehnologia pe care o avem momentan la îndemână. Iar dacă termenii ăștia vă sunt necunoscuți, am scris mai de mult un articol în care am explicat ceva mai amănunțit care e treaba cu RTX și DLSS și toate nebuniile de la NVIDIA.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...